Comandarea unei pizza pentru livrare implica, de obicei, contactarea unui local sau a unui lant de pizza prin telefon sau online. Comandarea online este disponibila in multe tari, unde unele lanturi de pizza ofera meniuri online si comenzi.
Industria de livrare a pizza a tinut pasul cu evolutiile tehnologice incepand cu anii 1980, incepand cu aparitia computerului personal. Programele de de calculator specializate pentru afacerea de livrare pizza va ajuta sa determinati cele mai eficiente rute pentru transportatori, sa urmariti exact timpii de comanda si de livrare, sa gestionati apelurile si comenzile cu software-ul PoS si alte functii. Din anul 2008, tehnologia de urmarire GPS a fost utilizata pentru monitorizarea in timp real a vehiculelor de livrare de catre clienti prin intermediul internetului.
Pizza la domiciliu Sector 2 - sfaturi utile
Unele pizzerii, vor incorpora o garantie de livrare intr-o perioada predeterminata de timp. De exemplu, Pizza Domino a avut o campanie comerciala in anii 1980 si inceputul anilor 1990, care garanta comenzi in 30 de minute. Acest lucru a fost intrerupt in Statele Unite in 1993, datorita numarului de procese cauzate de accidente produse de soferii de livrare din graba, dar este in continuare oferita in unele tari. Pizzeriile fara garantie de timp vor comunica clientului un interval de timp aproximativ pentru o livrare, fara a face nici o garantie cu privire la timpul real de livrare.
Potrivit lui Domino, Super Bowl Sunday este cea mai populara zi pentru livrarile de pizza; altele sunt Halloween, Ziua de Anul Nou, Craciunul, si cu o zi inainte de Ziua Recunostintei. Evenimentele neprogramate pot cauza, de asemenea, o crestere a livrarilor de pizza; de exemplu, Domino a declarat ca vanzarile sale in timpul O. J. Simpson au fost la fel de mari ca in Sunday Super Bowl.
Timp de decenii, "livrarea gratuita" a fost un slogan popular pentru aproape toate magazinele de pizza. In Australia, o parte din taxa de livrare este data soferului, deoarece magazinul este obligat sa ramburseze soferului o parte din bani pentru utilizare a unui vehicul personal.
Spre exemplu, Domino's Pizza este creditata cu popularizarea livrarii gratuite de pizza in Statele Unite. Pizza Hut a inceput sa experimenteze in 1999 o taxa de livrare de 50 de centi in zece magazine din zona Dallas-Fort Worth. Pana la jumatatea anului 2001, acesta a fost implementat in 95% din cele 1749 de restaurante detinute de companie in S.U.A. si intr-un numar mai mic din cele 5,250 de restaurante detinute de franciza. Pana in 2002, un procent mic de magazine detinute sau francizate de companiile americane de pizza, Domino si Papa John, plateau, de asemenea, taxe de livrare de 50 de centi la 1,50 $, iar unii dintre francizorii Little Caesar plateau taxe de livrare. In 2005, Papa John a implementat taxe de livrare in majoritatea magazinelor sale detinute de companie.
In unele tari, este comun sa oferiti furnizorului de pizza un tips optional la plata comenzii. In Canada si in Statele Unite, acest lucru este comun. Avizele privind valorile corespunzatoare variaza foarte mult. Angajatii sunt obligati din punct de vedere legal sa raporteze tipsurile angajatorului lor in scopuri de impozit pe venit, in timp ce contractorii independenti, care pot percepe o taxa per livrare la un restaurant, sunt obligati din punct de vedere legal sa raporteze tipsul catre serviciul intern de venituri.